...
Search
Close this search box.

تحصیل در کالج های انگلستان: شرایط 2024

تحصیل در کالج های انگلستان

شرایط پذیرش و قوانین جدید کالج های انگلستان در سال ۲۰۲۴

همیشه کالج‌های کشور انگلستان، از هر نظر در زمینه علمی پیشرو بوده‌اند. به همین علت اولین مقصد مهاجرتی منتخب از دیدگاه مهاجران برای ادامه فرایند تحصیلی کشور انگلستان می‌باشد. کالج‌ها در این کشور به منظور ارائه، دوره های علمی حرفه ای و پیشرفته تر در هر زمینه آموزشی ایجاد شده‌اند. شما با ادامه تحصیل در چنین کالج‌هایی قادر به دریافت دیپلم‌های عالی (HNDS) خواهید بود. حدود ۹۰ درصد از کالج‌های کشور انگلستان تحت نظر دانشگاه های دولتی اداره می‌شوند. بهترین پیشنهاد برای ادامه تحصیل پس از اتمام دوره دبیرستان، کالج‌ های انگلستان می‌باشد. در حال حاضر بیش از ۲۴۰ کالج در کشور انگلستان طیف گسترده ای از خدمات تحصیلی را ارائه می‌دهند. تحصیل در چنین کالج‌هایی کاملا آکادمیک و بر اساس جدیدترین ترفندهای آموزشی می‌باشد. این کالج‌ها به منظور دسترسی و کسب مهارت کافی در زمینه علمی ایجاد شده‌اند. موفقیت شغلی و تحصیلی پس از اتمام دوره‌های آموزشی در کالج های کشور انگلستان در انتظار شما خواهد بود. این کالج‌ها از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ زیرا شیوه تدریس در هر مقطعی متفاوت و منحصر به فرد است.

شرایط تحصیل در کالج های انگلستان

جدیدترین شرایط تحصیل در کالج‌های انگلستان:

شرایط تحصیل در کالج‌های این کشور کمی متفاوت است؛ زیرا کالج های کشور انگلستان مجری برگزاری بسیاری از دوره‌های تخصصی آموزشی هستند. شما برای تحصیل در کالج‌های این کشور، باید مبلغ ۲۷۰۰۰ پوند را پس از پذیرش پرداخت کنید. هزینه دو سال تحصیل در بهترین کالج‌های کشور انگلستان معادل ۲۷۰۰۰ پوند می‌باشد. شما برای تحصیل در چنین مراکز آموزشی باید حتما تمکن مالی لازم را داشته باشید. از دیگر شرایط تحصیل در کالج‌های کشور انگلستان به همراه داشتن مدارکی نظیر: رزومه مرتبط با رشته تحصیلی، ریز نمرات، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و مدرک معتبر زبان انگلیسی هستید.

 

شما به مدارکی دیگری جهت دریافت پذیرش در این مراکز علمی نیاز دارید. شما در سایه تحصیل در چنین مراکزی قادر به دریافت مدارک معتبری مانند: Foundation، مدرک A level، مدرک ملی عالی HNC، دیپلم ملی عالی HND خواهید بود. این مدارک بهترین فرصت‌های شغلی را برای شما در هر کشوری رقم می‌زنند.

کالج های انگلستان

بهترین کالج‌های انگلستان در سال ۲۰۲۴:

برخی از کالج‌های این کشور به واسطه ارائه خدمات ممتاز در لیست بهترین مراکز علمی کشور انگلستان قرار دارند. شما به کمک تحصیل در بهترین کالج‌های انگلستان قطعا در آینده فرصت‌های شغلی بی نظیری را به دست خواهید آورد. کالج‌های این کشور تحت نظر بهترین سیستم مدیریتی و آموزشی اداره می‌شوند. کالج های انگلستان با افزایش شاخص علمی دانش آموزان به دنبال آماده سازی آن‌ها جهت شرکت در آزمون‌های بین المللی می‌باشند.

استانداردهای آموزشی در چنین مراکز علمی همیشه رعایت می‌شود. تحصیل در کالج های انگلستان باعث افزایش دانش علمی شما نیز خواهد شد. از بهترین کالج‌های کشور انگلستان بر اساس رنکینگ جهانی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

●کالج دانشگاهی لندن UCL:

این کالج تحصیلی در قلب شهر لندن کشور انگلستان قرار دارد. این کالج دارای ۱۰ دانشکده و ۱۰۰ بخش آموزشی مجزا جداگانه می‌باشد. بر اساس رتبه بندی جهانی کالج دانشگاهی UCL در جایگاه هشتم قرار دارد. از امکانات ویژه این کالج می‌توان به ۱۶ کتابخانه با بیش از ۲ میلیون کتاب اشاره کرد.

از مهم‌ترین دستاوردهای علمی این کالج می‌توان به کشف DNA توسط جیمز واتسون اشاره کرد. محققان این کالج تاکنون ۳۲ دوبار موفق به دریافت جایزه نوبل بوده‌اند.

●کالج دانشگاهی کنیگز KCL:

این کالج در سال ۱۸۲۹ به صورت رسمی توسط یک نهاد دولتی و نیمه خصوصی بنیان گذاری شده است. محققان این کالج به صورت حرفه‌ای در زمینه شبیه‌ سازی، سلول‌های بنیادی و فناوری ارتباطات فعالیت می‌کنند. مرکز اصلی آموزش مراقبت‌های بهداشتی، دندانپزشکی و پرستاری این کالج می‌باشد و این کالج دارای پنج پردیس دانشگاهی در سراسر لندن است.

●کالج کمبریج انگلستان:

این کالج دوره های تحصیلی متنوعی را برگزار می‌کند و دارای پانسیون و مرکز اقامتی ۵ ستاره می‌باشد. کالج کمبریج محیط عالی برای زندگی و تحصیل را به وجود آورده است. در محوطه این کالج سالن مطالعه، استودیو موسیقی، زمین بسکتبال و سایر امکانات رفاهی وجود دارد.

بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان این کالج در دوره‌های مختلف امتیاز A را دریافت کرده‌اند.

●کالج بلربیز انگلستان:

هدف این کالج آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌باشد. کالج بلربیز طیف گسترده ای از دوره‌های آموزشی مختلف را در زمینه‌های گوناگون برگزار می‌کند. این کالج برای متقاضیان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بهترین گزینه به شمار می‌آید.

این کالج دارای محدودیت سنی ۱۴ تا ۲۵ سال است و دارای سه شعبه در شهر برایتون، کمبریج و لندن می‌باشد.

دوره های تحصیلی در کالج‌های انگلستان

مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های انگلستان:

شما برای شروع فرایند تحصیلی در چنین مراکز علمی، باید حتما مدارک لازم را در اختیار داشته باشید. شما برای پذیرش در چنین کالج‌هایی نیاز به دو توصیه نامه تحصیلی دارید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید گذرنامه معتبر با اعتبار نزدیک به ۳ سال را به همراه داشته باشید. تمامی مدارک و سوابق تحصیلی خود را باید به زبان انگلیسی ترجمه کنید و در پرونده خود قرار دهید. از دیگر مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های این کشور ارائه انگیزه نامه می‌باشد. شما در این انگیزه نامه باید هدف خود را از تحصیل در چنین مراکز علمی بنویسید.

 

شما با شرکت در آزمون‌های آیلتس یا دولینگو باید مهارت زبان انگلیسی خود را به اثبات برسانید. از دیگر مدارک مهم جهت دریافت پذیرش کالج‌های معتبر انگلستان اثبات تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های نهایی می‌باشد. در نهایت با ارائه کامل مدارک شانس قبولی شما در کالج‌های این کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع دوره‌های تحصیلی در کالج انگلستان:

شما در کالج‌های این کشور می‌توانید در دوره‌های تحصیلی مختلف ادامه تحصیل دهید. از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی برنامه GCSE برای دو سال آخر تحصیلات در مقطع متوسطه می‌باشد. در این دوره آموزشی شما باید نمرات بالایی در درس‌های جغرافیا، تاریخ، ریاضی، زبان و زبان دریافت کنید. از دیگر دوره‌های تحصیلی در کالج‌های انگلستان A-level می‌باشد. در این دوره شما باید در چندین آزمون مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهی خود شرکت کنید. با شرکت در این دوره شانس موفقیت بیشتری در دریافت قبولی دانشگاه‌های معتبر این کشور را خواهید داشت. از دیگر دوره‌های تحصیلی در کالج این کشور دیپلم بین المللی یا IB می‌باشد. شما در سه موضوع درسی باید رتبه‌ها و امتیازهای بسیار بالایی کسب کنید.

 

در نهایت با شرکت در آزمون کتبی قادر به دریافت این دیپلم خواهید بود. دوره‌های پایه یا فاندیشن از برترین دوره‌های تحصیلی در کالج به شمار می آید. دانش آموزان از سن ۱۷ سالگی در چنین دوره‌ای می‌توانند شرکت کنند. تعدادی از دانشگاه های این کشور این دوره پایه را شرط پذیرش خود قرار می‌دهند.