...
Search
Close this search box.

تحصیل در مدارس آمریکا – راهنمای جامع تحصیل فرزندان شما

تحصیل در مدارس آمریکا

بهترین راهنمای جامع و مرجع برای تحصیل در مدارس آمریکا

بدون شک یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا در حوزه آموزشی، آمریکا است. تحصیل در چنین کشوری در هر پایه تحصیلی می‌تواند باعث رشد و شکوفایی علمی شود. مدارس آمریکا از دیدگاه مراجع ذی‌صلاح جهانی، مبتنی بر اصول و قوانین جدید در حوزه تحصیل بنیان گذاری شده‌اند. شما به منظور دریافت بهترین فرصت‌های شغلی و همچنین کسب مهارت‌های علمی کم‌‌نظیر، جهت یک مهاجرت تحصیلی موفق می‌توانید این کشور مدرن و پیشرفته را انتخاب کنید. تمامی دانش آموزان در مدارس این کشور، در شرایط یکسان و با کیفیت برابر دانش علمی لازم را فرا می‌گیرند. محدودیت‌های آموزشی در کشور آمریکا عملا معنایی ندارد. مدارس این کشور به سه دسته: خصوصی، دولتی و همچنین تیزهوشان تقسیم می‌شوند. این کشور در حوزه تحصیل و آموزش از هر نظر بدون رقیب می‌باشد. تحصیل در آمریکا از سن ۶ سالگی شروع و تا ۱۶ سالگی ادامه پیدا می‌کند. شرایط تحصیل در مدارس آمریکا برای دانش آموزان مهاجر کاملا راحت و آسان می‌باشد.

شرایط تحصیل در مدارس آمریکا

بررسی شرایط تحصیل در مدارس آمریکا:

شما برای تحصیل در مدارس این کشور باید به برخی از نکات مهم توجه کافی داشته باشید. ویزای F1 برای دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس ابتدایی دولتی و برنامه های آموزشی بزرگسالان را دارند، صدور نمی‌شود. شما با تحصیل در مدارس خصوصی آمریکا می‌توانید بدون این ویزای تحصیلی در مدارس دولتی ممتاز این کشور تحصیل کنید. از دیگر شرایط تحصیل در مدارس آمریکا پرداخت شهریه به صورت کامل برای هر پایه تحصیلی می‌‌باشد. در صورت قبولی درخواست پذیرش شما مبلغ شهریه را به طور کامل باید پرداخت کنید.

 

دانش آموزان بین المللی با ویزای F1، فقط ظرف مدت زمان ۱۲ ماه در مقطع دبیرستان و پایه‌های ۹ تا ۱۲ در مدارس دولتی می توانند تحصیل کنند. همراهان فرد با هر نوع ویزای مهاجرتی حتی نظیر F1 به راحتی قادر به ثبت نام در مدارس دولتی این کشور خواهند بود. برای پذیرش آسان و سریع در مدارس این کشور رزومه قوی حرف اول را می‌زند.

معرفی بهترین مدارس آمریکا در سال جدید:

تعداد مدارس آمریکا در هر یک از ایالت‌ها بسیار زیاد است. کیفیت خدمات آموزشی در هر یک از این مراکز متفاوت می باشد؛ به همین علت در آخرین رتبه بندی انجام گرفته تعدادی از مراکز در لیست بهترین‌ها و محبوب‌ترین مدارس قرار گرفته اند. شما با تحصیل در چنین مدارسی می‌توانید کلید طلایی آموزش و موفقیت را در زمینه تحصیلی دریافت کنید. بهترین مدارس آمریکا با ارائه خدمات آموزشی ممتاز همیشه محبوب بوده‌اند. تحصیل در آمریکا، فصل جدیدی از موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برخی از بهترین مدارس آمریکا در سال جدید شامل موارد ذیل هستند:

●دبیرستان علوم و فناوری توماس جفرسون:

این مدرسه با ارائه جدیدترین برنامه های آموزشی به شیوه ای متفاوت دانش آموزان را مشتاق به تحصیل می‌کند. نرخ مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی آموزشی در این مدرسه ۱۰۰ درصد است. این مدرسه یکی از اعضای اصلی موسسه کنسرسیوم ملی مدارس متوسطه تخصص ریاضی، علوم و فناوری است.

امکانات موجود در این مدرسه شرایط تحصیل آسان و متفاوت‌تری را برای دانش آموزان به وجود می آورد.

●دبیرستان کارنگی ونگارد ایالت تگزاس آمریکا:

این مدرسه یکی از بهترین مدارس جامعه محور کشور آمریکا می‌باشد. تمامی شرکت کنندگان این مدرسه در آزمون AP سال جاری موفق بوده‌اند. برای پذیرش در این مدرسه ارزیابی نمرات به صورت جهانی صورت می‌گیرد.

پس از دریافت پذیرش شما با بعد جدیدی از آموزش تخصصی در این دبیرستان مواجه خواهید شد.

●دبیرستان آکادمی علوم و هنرهای آزاد آستین تگزاس:

این مدرسه آکادمی علوم و هنرهای لیبرال به صورت حرفه‌ای و تخصصی می‌باشد. این مدرسه خدمات رفاهی و آموزشی ممتازی را در اختیار دانش آموزان خود قرار می‌دهد. شما برای پذیرش در این مدرسه حتما باید بهترین نمرات را در آزمون‌های مربوط کسب کنید. تحت چنین شرایطی مسیر قبولی شما در این مدرسه هموار و آسان‌تر خواهد بود.

مدارس آمریکا

آشنایی کامل با قوانین مدارس آمریکا:

برخلاف تمامی باورها قوانین مدارس آمریکا بسیار راحت و آسان می‌باشد. شما پس از پذیرش در هر یک از مدارس این کشور مستلزم رعایت چنین قوانینی هستنند. از اصلی ترین قوانین مدارس آمریکا حضور به موقع در تمامی کلاس‌ها می باشد. شما از کد لباس مربوط به مدرسه خود حتما باید پیروی کنید. احترام به حقوق و اموال دیگران و کادر آموزشی بسیار مهم و ضروری است. به تمامی سیاست های آموزشی مربوط به مدرسه، باید احترام بگذارید. برای شروع فرایند تحصیلی در هر یک از مدارس آمریکا، باید حتما پذیرش شما قبول شود.

 

زمان ثبت نام معمولا مبلغ شهریه به صورت کامل دریافت می‌شود. شما برای تحصیل در مدارس این کشور، باید شرط سنی را رعایت کنید. دانش آموزان مهاجر از سن ۶ سالگی تا ۱۸ سالگی مجاز به تحصیل در مدارس این کشور هستند. در آخر شما به عنوان یکی از دانش آموزان این مدارس، حتما قوانین رفتاری را باید رعایت کنید.

نگاهی گذرا به تفاوت مدارس ایران و آمریکا:

مدارس ایران و آمریکا شاید در برخی از مسائل نقاط مشترکی با یکدیگر داشته باشند، اما تفاوت موجود در سیستم آموزشی مدارس ایران و آمریکا بسیار فاحش است. مدارس آمریکا بیشتر مبنی بر فعالیت‌های گروهی روند آموزش را دنبال می‌کنند. در مدارس آمریکا خصوصا در مقطع ابتدایی برای افزایش فعالیت گروهی، معمولا صندلی دانش آموزان به صورت گرد چیده می‌شود. در مدارس ایران بیشتر تکنیک‌های آموزشی به صورت تکی و انفرادی اجرا می‌شود. الگوریتم آموزشی در مدارس آمریکا برای کودکان با سنین پایین تر در قالب بازی و سرگرمی است.

 

همچنین تمامی مباحث علمی به صورت مفهومی و تفهیمی به کودک آموزش داده می‌شود. امکانات رفاهی بی نظیر در این مدارس مانند: باشگاه‌های سوارکاری، باشگاه‌های سرپوشیده ورزشی، زمین چمن، کتابخانه‌های اختصاصی، سالن‌های غذاخوری‌‌ و خوابگاه‌های دانش آموزی باعث بهبود کیفیت خدمات آموزشی در این مدارس شده‌اند. در صورتی که در مدارس ایران، به چنین نکاتی کمتر توجه می‌شود. اصلی‌ترین تفاوت مدارس ایران و آمریکا در زمینه فرایند تحصیل و آموزش می‌باشد.

انواع دبیرستان‌های دولتی آمریکا

انواع دبیرستان‌های دولتی آمریکا برای دانش آموزان خارجی:

مدارس دولتی آمریکا به منظور یکسان سازی خدمات آموزشی ایجاد شده‌اند. دبیرستان های دولتی این کشور به سه دسته مجزا تقسیم می‌شوند. انواع دبیرستان دولتی آمریکا شامل: دبیرستان‌های چارتر، دبیرستان‌های مگنت و دبیرستان‌های عمومی دولتی هستند. سیاست اجرایی آموزشی در هر یک از این مدارس کاملا متفاوت در نظر گرفته شده است. در دبیرستان عمومی دولتی درصد قابل توجهی از خدمات آموزشی به صورت رایگان ارائه می‌شود. برنامه های یادگیری سریع و سایر خدمات تحصیلی در این مدارس برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

شیوه آموزشی در مدارس چارتر به صورت نوآورانه می باشد. این مدارس نیز وابسته به سیستم آموزشی دولتی کشور آمریکا هستند. در دبیرستان های مگنت برنامه‌های تخصصی متنوعی برگزار می‌شوند. این دبیرستان دولتی از استانداردهای بین المللی پیروی می‌کند. مدارس دولتی مگنت هر دانش آموزی را با موقعیت اجتماعی مختلف را پذیرش می‌کنند.