...
Search
Close this search box.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

همانند ایران، کارشناسی ارشد (MS) در انگلستان هم یک دورۀ تحصیلی یک تا دو ساله است که پس از دوره سه تا چهار ساله تحصیل در مقطع کارشناسی (در رشتۀ مرتبط)، انجام می‌شود. یکی از شرایط پذیرش اصلی در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان برای داوطلبان بین‌المللی، داشتن حداقل معدل 8.0 در مقیاس 10، یا کسب 60 درصد نمرۀ صلاحیت در مقطع کارشناسی است. دانشگاه‌های بریتانیا، نمرات آزمون‌های استاندارد از جمله GMAT و GRE را نیز در نظر می‌گیرند. در مورد زبان انگلیسی به‌عنوان اصلی‌ترین شرط تحصیل در انگلستان، دانش‌آموزان باید نمرۀ میانگین حداقل 6.0 در آیلتس و 80 در تافل iBT را کسب کنند. زمانی که صحبت از کارشناسی ارشد به میان می‌آید، دانشگاه‌های انگلستان در ارائه طیف وسیعی از دوره‌ها براساس علاقۀ دانشجو پیشتاز هستند. پس بیایید شرایط کامل تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 را مرور کنیم!

مزایای تحصیل در انگلستان کارشناسی ارشد 2024 

بسیاری از کالج‌های بریتانیا در بین 100 کالج برتر جهان قرار دارند؛ مثلاً دانشگاه آکسفورد، کمبریج، امپریال کالج، UCL و دانشگاه ادینبورگ! همچنین نزدیک به 6 میلیون دانشجوی بین‌المللی، دوره‌های تحصیلات عالی را در انگلستان دنبال می‌کنند و از این نظر، این کشور به یکی از بزرگترین کشورهای جذب دانشجوی خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی تبدیل شده است.

بریتانیا بزرگ‌ترین مشارکت کننده در زمینه علم است؛ زیرا 14 درصد از تحقیقات علمی جهان به‌دلیل کیفیت بالا و امکانات تحقیقاتی توسعه‌یافته توسط انگلستان تولید می‌شوند. این کشور سومین کشور پژوهش محور با بیش از 2 میلیون مقالۀ علمی در جهان است. همچنین، فرصت‌های کارآموزی فراوان در انگلیس به دانش آموزان اجازه می‌دهند تا تجربیات عملی بسیاری را به دست آورند. این برنامه‌ها تقریباً دو تا سه هفته طول می‌کشند و حقوق سالانه آن‌ها تا 28000 پوند می‌رسد. دانشجویان همچنین می‌توانند در خدمات اجتماعی شرکت کنند تا ارزش زیادی را به رزومۀ خود بیافزایند.

کالج های برتر کارشناسی ارشد در انگلستان

10 کالج برتر برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

دانشگاه‌های انگلستان در رتبه‌های بالایی در جهان قرار دارند و عموماً برای دانشجویان بین‌المللی نیز دوره‌های کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند. لیست برترین دانشگاه‌های انگلستان را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

نام دانشگاه رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2023
دانشگاه آکسفورد 3 1
دانشگاه کمبریج 2 3
ایمپریال کالج لندن 6 10
دانشگاه کالج لندن (UCL) 9 22
دانشگاه ادینبورگ 22 29
دانشگاه منچستر 32 54
کینگز کالج لندن 40 35
مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) 45 37
دانشگاه بریستول 55 76
دانشگاه Warwick 67 104

 

دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها انجام می‌شود که محبوب‌ترینِ آن‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم:

  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات: علوم کامپیوتر، علوم داده، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و مهندسی نرم‌افزار.
  • کسب‌وکار و مدیریت: امور مالی، بازاریابی، کارآفرینی، تجارت بین‌المللی و مدیریت پروژه.
  • مهندسی: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق و مهندسی شیمی.
  • پزشکی و علوم بهداشتی: پزشکی، بهداشت عمومی، علوم زیست‌پزشکی و علوم دارویی.
  • امور مالی و حسابداری: امور مالی، حسابداری، سرمایه‌گذاری و بانکداری.
  • علوم زیست‌محیطی و انرژی‌های تجدیدپذیر: علوم محیطی، انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییرات آب‌وهوا و مدیریت محیط زیست.
  • هنرهای خلاقانه و طراحی: هنرهای زیبا، طراحی، مد، تولید فیلم و رسانه‌های دیجیتال.
  • روابط بین‌الملل و سیاست: روابط بین‌الملل، سیاست، دیپلماسی و حکومت جهانی.
  • روانشناسی: روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی سازمانی و برنامه‌های پژوهش‌محور.
  • آموزش و تدریس: و درنهایت، برنامه‌های MS در آموزش، تدریس و رهبری آموزشی در میان کسانی که علاقه‌مند به پیشرفت شغلی خود در زمینه آموزش و ایجاد تأثیر مثبت در آموزش و یادگیری هستند، محبوب است.

واجدشرایط‌ بودن برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024

واجدشرایط‌ بودن برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان هستند باید شرایط خاصی را داشته باشند. واجدشرایط‌بودن MS در انگلستان ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌کنید متفاوت باشد. در ادامه شرایط عمومی MS برای دانشجویان بین‌المللی را ذکر کرده‌ایم:

  • داوطلب باید مدرک فارغ‌التحصیلی لیسانس در یک رشته مرتبط داشته باشد.
  • بیشتر دانشگاه‌ها برای پذیرش به نمرات GMAT/GRE نیاز دارند.
  • برای ادامۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان، دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند آیلتس، تافل و PTE شرکت کنند. به‌دنبال آن، مصاحبۀ شخصی توسط برخی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
  • حداقل 2 سال سابقۀ کار برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های انگلستان لازم است. با این حال، این موضوع در همۀ دانشگاه‌ها اجباری نیست.

مجوز کار پس از تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

ویزای کار Post-Student انگلستان به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که پس از اتمام تحصیلات خود به مدت 2 سال در انگلستان بمانند و به‌دنبال کار باشند. این قانون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، اعمال می‌شود. البته در هنگام ثبت درخواست، باید حتماً در بریتانیا باشید. اگر شما در حال تحصیل در مقطع دکترا باشید، این مجوز برایتان سه سال معتبر خواهد بود. ضمناً توجه داشته باشید که تمدید ویزای تحصیلات تکمیلی شما در انگلستان امکان‌پذیر نیست و اگر درستان بیش‌ازحد طول بکشد، باید به‌جای آن، وضعیت ویزایتان را به ویزای کارگر ماهر یا ویزای دیگری تغییر دهید.

بورسیۀ تحصیلی MS در انگلستان

حدود 700 بورسیۀ تحصیلی در انگلستان برای برنامه‌های کارشناسی ارشد وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی MS در انگلستان می‌توانند برای بسیاری از بورسیه‌ها درخواست بدهند. داوطلبانی که به‌دنبال بورسیۀ تحصیلی MS برای تحصیل در انگلستان هستند، بد نیست نگاهی به این لینک بیندازند.

هزینۀ تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

هزینۀ تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان 2024 

هزینۀ کسب مدرک کارشناسی ارشد در انگلستان به‌طور قابل توجهی به نوع دوره و دانشگاهی که در آن شرکت می‌کنید بستگی دارد؛ اما به‌طور میانگین، عددهای زیر را به خاطر داشته باشید:

موضوع میانگین هزینه
هنر و علوم انسانی 9000 تا 14000 پوند
علوم پایه 9500 تا 25000 پوند
علوم بالینی 12000 تا 33000 پوند
علوم تجارت 9500 تا 20000 پوند
MBA 9500 تا بیش از 34000 پوند

هزینۀ زندگی برای دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان می‌تواند بسته به عواملی مانند مکان، انتخاب سبک زندگی و ترجیحات شخصی متفاوت باشد:

  • اسکان: به‌طور متوسط، اجارۀ ماهانه برای یک مسکن مشترک می‌تواند از 400 پوند تا 800 پوند متغیر باشد. درحالی‌که یک آپارتمان خصوصی بسته به موقعیت مکانی، 700 تا 1500 پوند یا بیشتر هزینه دارد.
  • خدمات آب و برق و …: به‌طور متوسط، خدمات آب و برق می‌تواند حدود 100 تا 150 پوند در ماه هزینه داشته باشد.
  • غذا: به‌طور متوسط، بودجه‌ای در حدود 150 تا 250 پوند در ماه برای مواد غذایی و وعده‌های غذایی، تخمین معقولی است.
  • حمل‌ونقل: دانش‌آموزان اغلب از کارت‌های مسافرتی دارای تخفیف سود می‌برند که هزینه‌های ماهیانۀ آن از ۵۰ تا ۱۰۰ پوند یا بیشتر، متغیر است.
  • مواد مطالعه: هزینۀ کتاب، لوازم تحریر، و سایر مواد مطالعه بسته به برنامه و ترجیحات شما می‌تواند حدود 50 تا 100 پوند در ماه باشد.
  • هزینه‌های شخصی: هزینه‌های شخصی مانند لباس، سرگرمی و … هم حدود 100 تا 200 پوند خواهد بود.

سخن پایانی

سیستم آموزشی بریتانیا در سطح بین‌المللی شناخته شده و مورد احترام است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، تحصیل در انگلستان برای دانشجویان، محیطی متنوع و چندفرهنگی، دسترسی به امکانات و منابع در سطح جهانی و فرصت‌هایی برای پیشرفت شغلی فراهم می‌کند. بدین‌ ترتیب، دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان به انتخابی محبوب برای دانشجویان برتر ایرانی تبدیل شده است.

 

منابع:

https://www.idp.com/india/study-in-uk/ms/

https://collegedunia.com/uk/article/masters-ms-in-the-uk-course-guide-for-international-students

https://www.shiksha.com/studyabroad/uk/ms-colleges-dc